Mając na względzie przygotowanie młodego człowieka do aktywnego życia w społeczności pragniemy, aby nasz uczeń był świadomym podmiotem procesu kształcenia i wychowania, a efektem naszej pracy dydaktyczno-pedagogicznej był absolwent, który:

w sferze intelektualnej:

  • posiada wiedzę i umiejętności zakreślone programem szkoły w stopniu, na jaki pozwalają jego zdolności i predyspozycje
  • zna dziedzictwo kultury narodowej i chrześcijańskiej
  • posiada umiejętności uczenia się, wykorzystania różnych źródeł i technik naukowych
  • posiada umiejętność zastosowania wiedzy w praktyce
  • jest odpowiedzialny za własną naukę
  • zna własne możliwości, predyspozycje, talenty i wykorzystuje je dla samorealizacji
  • akceptuje własne słabości, aby móc je pokonywać
  • umie skutecznie porozumiewać się w różnych sytuacjach i poprawnie posługiwać się językiem ojczystym
  • umiejętnie gospodaruje czasem

w sferze emocjonalnej:

  • potrafi rozpoznawać stany własnej sfery emocjonalnej i panować nad nimi
  • ma poczucie autonomii z jednoczesną świadomością więzi społecznych
  • nie czuje obaw przed wyrażaniem emocji, wątpliwości, krytycznego stosunku do rzeczywistości i czyni to z należnym szacunkiem
  • nie wyraża zgody na żadną przemoc i przeciwstawia się jej
  • jest otwarty na problemy innych, udziela pomocy i wsparcia, umie dzielić się własnym doświadczeniem
  • potrafi dojrzale podejmować decyzje i dokonywać właściwych wyborów
  • potrafi przeżywać i prezentować swoją wartość i umiejętności
  • pielęgnuje w sobie wolę ciągłego rozwoju

w sferze społecznej:

  • posiada uznanie dla wolności wszystkich, a własną wolność łączy z odpowiedzialnością
  • jest świadomy swojego miejsca i obowiązków w społeczeństwie
  • jest otwarty na kontakty z innymi, umie współdziałać w zespole, podejmować pracę grupową i współdecydować o celach grupy
  • ciągle pogłębia więzi międzyludzkie i dojrzałość społeczną
  • pielęgnuje pragnienie aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym środowiska
  • jest osobą przedsiębiorczą, odpowiedzialną i samodzielną
  • znajduje swoje miejsce w przemianach współczesnego świata
  • jest Europejczykiem, a jednocześnie świadomym i odpowiedzialnym za własną tożsamość i dziedzictwo narodowe Polakiem

w sferze fizycznej:

  • stale podnosi sprawność fizyczną stosownie do swoich możliwości
  • zna podstawowe zasady funkcjonowania swojego organizmu
  • potrafi aktywnie i twórczo spędzać czas wolny
  • umie troszczyć się o bezpieczeństwo i zdrowie swoje i innych poprzez: zdrowe nawyki (ruch, odżywianie, higiena osobista) i unikanie nałogów
  • wykorzystuje moralne aspekty sportu do szlachetnego współzawodnictwa
  • umie kierować własną seksualnością

w sferze moralnej:

  • potrafi odróżniać dobro od zła
  • zna i szanuje wartości rodziny
  • szanuje Ewangelię
  • jest osobą tolerancyjną
  • ma szacunek dla życia od poczęcia do naturalnej śmierci
  • ma szacunek do przyrody
  • krytycznie ocenia własne zachowanie
  • posiada szacunek dla dobra wspólnego
  • umie sprawiedliwie oceniać postępowanie swoje i innych
  • jest gotowy do poświęceń, podejmuje działania na rzecz ubogich, odrzuconych i niepełnosprawnych
  • prezentuje wysoką kulturę osobistą i trwałe nawyki dobrego wychowania

w sferze religijnej:

  • ma ukształtowaną więź z Bogiem
  • ma poczucie wspólnoty z Kościołem
  • ma światopogląd oparty na wartościach chrześcijańskich
  • podejmuje decyzje w duchu Ewangelii
  • rozumie sens modlitwy i życia sakramentalnego
  • troszczy się o kształtowanie prawego sumienia
  • reprezentuje postawę ekumeniczną